Як глобальна мережа впливає на молоде покоління Закарпаття?
З появою глобальної мережі в житті людини віртуальний світ почав поглинати реальний. Навіщо йти гуляти, якщо можна розважитись з кимось в мережі, познайомитися із новими людьми, пограти в Інтернет-ігри та навіть посадити картоплю на власній фермі.
Інтернет на сьогодні є найпопулярнішим та найвпливовішим засобом комунікації. Фантасти вже давно лякали людей психологічною залежністю людини від подібних засобів. Та чи дійсно ця мережа так небезпечна для психіки людини? Відкриваючи сторінки в Інтернеті, ми неминуче стаємо частиною процесів глобалізації у світі. Навчальний процес сьогодні немислимий без сучасних технологій. Але який вплив має Інтернет на сучасну молодь?
У наш час по мережі можна займатися чим-завгодно: завести віртуальних друзів, любов, розважатися та навіть заробляти гроші в цій безкінечній павутині. Ця знахідка ХХІ століття допомагає спілкуватися без кордонів, знайомитися з інформацією та самовиражатися. Та здебільшого цей віртуальний світ полонить кожного щоденно в будь-яку годину доби. Сучасна молодь навіть навчається із допомогою Інтернету, здебільшого задля отримання відповідей на будь-які питання. Та навчальні заклади намагаються боротися із таким віртуальним другом школяра чи студента, забороняючи користуватись ним під час навчального процесу в особистих цілях.
В Ужгородській класичній гімназії дозволяється користуватись мережею тільки тоді, якщо вчитель ставить завдання знайти ту чи іншу додаткову інформацію під час уроку. Це полегшує роботу як учня так і педагога. У власних інтересах вільно заходити на веб-сайти забороняється, і про це вчитель попереджає ще до початку уроку. Та не завжди настанови педагога впливають на школяра, який так чи інакше віднайде спосіб оновити свою власну сторінку в соціальній мережі під час уроку.
«Насправді дуже важко учневі скористатися мережею на уроці у власних цілях, якщо вчитель цього не хоче. А якщо й вдається, то достатньо зробити зауваження. Нині в школі серед учнів не спостерігаємо активної залежності від Інтернету на перервах чи уроках, як це було колись під час активного розквіту різноманітних гаджетів», – каже вчитель-методист гімназії Оксана Сербайло.
Сьогодні віртуальний світ розвивається й стає багатшим. Чим активніший є цей розвиток тим більший вплив він має на молоде покоління. Звичайно ж, деяку інформація в Інтернет заносять високоосвічені й висококваліфіковані люди, які знають свою справу. Але ж серед безперервного інформаційного потоку в мережі є й багато сміття, яке нікому не потрібне. До прикладу, випливаючі вікна на кожній сторінці із непристойною рекламою чи зображенням, найрізноманітніші поради як схуднути чи вилікуватись від недуги та безліч іншої дурнуватої інформації. Вчителі намагаються звертати увагу на це, пояснюючи учням як правильно шукати якісну інформацію. Тому велика відповідальність постає перед батьками та вчителями, щоб діти не ознайомлювались із зайвою інформацією або ж взагалі заборонену їм, через віковий бар’єр. У разі безпеки, батьки повинні встановлювати відповідні фільтри на домашні комп’ютери та іншу техніку, якщо вони не бажають, аби їхня дитина відвідувала зайві веб-сайти.
Кожний підліток часто використовує усі послуги Інтернету, проводячи по 3-4 години вдень у віртуальному світі. Та не кожен знає про наслідки, які за цим ховаються. На запитання до учнів чи заважає їм Інтернет під час навчання в школі – відповідь неочікувана. «Звичайно заважає. По-перше, він відволікає нас від сприймання інформації, яку нам дає вчитель. Але насправді ми зараз над цим не дуже задумовуємось, а просто використовуємо Інтернет поки в нас є можливість, поки ніхто нам не може завадити. По-друге – Інтернет шкідливий для нашого здоров’я, впливаючи на зір та інші органи. По-третє він розбещує, особливо підлітків», – розповідає учениця 10 класу Юлія Зарева.
Чи могло б молоде покоління вчитися без допомоги віртуального друга, відвідуючи бібліотеки чи користуючись власними? Можливо. Але так як ми вже знаємо всі переваги Інтернету від нього було б важко відмовитись.