Молодь у всьому світі вже не купує будинки і машини, бо це не престижно
Традиційне мірило успіху – власні квартира і автомобіль – уже не актуально. Все більше число молодих людей по всьому світу не хочуть їх купувати.
Численні дослідження фахівців показують, що покоління так званих мілленіалів – людей, яким зараз до 30-35 років, – вже рідко купує будинки, а ще рідше – автомобілі. Насправді вони не роблять занадто дорогих покупок взагалі. Якщо не вважати айфонів, зрозуміло.
В Америці людей у віці до 35 років взагалі називають «поколінням орендарів». Чому так відбувається? Деякі соціологи переконані, що це через те, що на частку сучасної молоді доводиться занадто багато фінансових катаклізмів. А тому люди просто бояться брати «серйозні» кредити. Але навіть не це головне. Справа в тому, що покоління сучасних молодих людей відрізняється від покоління своїх батьків іншими цінностями. Сучасна молодь переглядає поняття успіху. Якщо раніше успішними людьми вважалися ті, хто володів власним житлом і автомобілем, то зараз в особливій пошані ті, хто вкладав гроші в досвід та враження: мандрівники, екстремали, стартапери.
Молоді люди свідомо відмовляються від покупки нерухомості і навіть меблів, воліючи орендувати їх. Сенс у тому, що тепер люди хочуть не заможності та стабільності, а гнучкий графік, фінансову та географічну незалежність.
Матеріальні речі просто перестають цікавити людей. Навіщо володіти автомобілем, якщо у вас є таксі? Це ж, по суті, особистий автомобіль з водієм. І користуватися його послугами не дорожче, ніж володіти власним авто.
Навіщо купувати будинок в мальовничому місці і їздити туди відпочивати, якщо житло можна знайти через Airbnb в будь-якому куточку планети? Вам не доведеться ні переплачувати за оренду, ні купувати нерухомість в полюбилася країні. Те ж саме і з нерухомістю в своєму рідному місті. По-перше, ви не знаєте, як довго будете жити там, де живете. По-друге, навіщо брати іпотеку на 40 років, якщо можна змиритися з тим, що проведеш все життя в орендованому житлі? Зрештою, роботу ви, швидше за все, в перспективі найближчих декількох років поміняєте, і якщо ви орендуєте житло, то ніщо не заважає вам перебратися ближче до офісу. Forbes повідомляє, що сучасні молоді люди змінюють роботу в середньому раз на три роки.
Сама концепція володіння речами більш не актуальна.
Оглядач Atlantic Джеймс Гемблін пояснює феномен так: «За останні десять років психологи провели величезну кількість досліджень, які доводять, що з точки зору щастя і відчуття благополуччя набагато вигідніше витрачати гроші на придбання нового досвіду, а не нових речей. Це приносить більше радості ».
Ось витяги зі статті Гемблін:
«Виявляється, люди більше не хочуть слухати історії про те, де ви там купили будинок. Вони хочуть почути, який чудовий ви провели уїк-енд. Навіть поганий досвід в кінцевому підсумку стає відмінною історією.
Соціальна взаємодія між людьми має визначальне значення в питанні, будуть вони щасливі чи ні. Так що ви повинні говорити з іншими людьми і мати багато друзів. Зрозуміло, іншим буде приємніше слухати про те, як ви відправилися в божевільне подорож або про те, як ви прожили рік в дикій країні, а не про те, скільки квартир ви вже встигли купити ».
Є ще дещо. Справа в тому, що речі, якими ми володіємо, особливо якщо вони дуже дорогі, змушують нас турбуватися про їх стан. Купуйте автомобіль – і ви будете здригатися кожного разу, коли за вікном спрацювала чиясь сигналізація. Купіть будинок, навезіть в нього дорогої техніки – і ви будете боятися пограбування. Не кажучи вже про те, що автомобілі дряпаються, б’ються, а ультрадорогих телевізори мають звичай виходити з ладу через рік експлуатації. Отриманий же вами досвід ніхто у вас вже не забере.
Наші батьки не мали можливості подорожувати так часто, як ми. У них не було можливості розважатися так, як зараз розважаємося ми. У них не було стільки можливостей почати новий бізнес, скільки у нас. Тому вони інвестували в будинки і машини, а ми так надходити вже не хочемо. Зрештою, будь-яка наша покупка, якщо це не будинок або квартира, знеціниться з часом. А якщо згадати про те, як швидко в кризу дешевшає нерухомість, то все стає ще очевиднішою.
Ось що головне – досвід: він не знеціниться, і його неможливо вкрасти.
Джерело: domik.ua