Новий порядок призначення житлових субсидій
В цьому році значно змінився принцип призначення субсидій. Відтепер взагалі не потрібно надавати довідку про доходи. Всю необхідну інформацію структурні підрозділи з питань соціального захисту населення будуть отримувати у порядку обміну від Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду. Все, що потрібно громадянам для оформлення субсидії, -це написати відповідну заяву та подати декларацію. Далі ж чекати 10 днів, під час яких органи соціального захисту населення прийматимуть рішення щодо надання житлових субсидій. Перевірка достовірності поданих заявником даних здійснюватиметься структурними підрозділами з питань соціального захисту населення вже після призначення субсидії.
Також скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій (крім здійснення одноразової дороговартісної покупки – на суму понад 50 тис. гривень):
– наявність у власності двох житлових приміщень;
– наявність у власності двох автомобілів;
– наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
– здача в найм житлового приміщення;
– здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.
Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням, а не лише на опалювальний період, як раніше. Після закінчення терміну отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення здійснюватимуть розрахунок субсидії на наступний період автоматично. Для цього вони збиратимуть необхідну інформацію без звернення громадянина і протягом двох місяців з початку нового періоду прийматимуть рішення щодо призначення (непризначення) субсидії цим домогосподарствам та письмово інформують про прийняте рішення громадян, які зверталися.
Куди і як подаються документи
3 питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації або надіслати документи поштою.
Заповнення Заяви
Заяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово- комунальних послуг за місцем реєстрації. Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.
У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію («на оплату житлово-комунальних послуг» та/або «на придбання твердого палива та скрапленого газу»). Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, то необхідно підкреслити все.
У Заяві про призначення житлової субсидії також необхідно:
1) у графі «Номер особового рахунку» – вказати номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
2) у графі «Найменування організації, що надає послуги» – вказати назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі {квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
3) у графі «Примітки» зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме «є лічильник»/«немає лічильника».
Заповнення Декларації
У розділі І вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У розділі II заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога (крім її частини, виплата якої здійснюється одноразово, зокрема, при народженні дитини), стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, проценти від розміщення депозитів тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року) без урахування податку з доходів фізичних осіб із зазначенням установи, організації, підприємства, де отримується дохід.
У розділі ІІІ вказується інформація про одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень.
Консультації щодо отримання субсидії можна отримати в Управлінні праці та соціального захисту населення Ужгородськоі міської ради (м.Ужгород, пл. Ш.Петефі,24,26) з 9 до 18 год. Щоденно працює «гаряча телефонна лінія» 63-01-04, 61-25-49.